LEVERANS

LEVERANSTID

Vi skickar din beställning blixtsnabbt! Vid varje produkt framgår vilken leveranstid produkten har. Beställer du enbart lagervaror är det normalt samma dag eller dagen efter! Notera att vid betalningsalternativet Förskottsbetalning dröjer leveransen ytterligare någon dag, eftersom det oftast tar någon bankdag för pengarna att nå vårt konto.

Om du valt en väggtext eller fönsterfilm särskilt  tillskuren efter dina egna mått så brukar vi klara att skicka dessa inom 3 dagar, men ibland kan det ta upp till en vecka. Vill du att vi producerar och skickar din väggtext eller måttskurna fönsterfilm samma dag eller senast dagen efter att du beställt och betalning inkommit, så välj Expressleverans i kassan. Skulle det av någon anledning ta längre tid meddelar vi dig anledningen och ny beräknad leveranstid. Självklart återbetalas i dessa fall även eventuell expressavgift som du betalt.

Beställningsvaror i vårt sortiment är tydligt uppmärkta. Dessa produkter tar vi hem efter din beställning. Vi har ingen returrätt på beställningsvaror och leveranstiden varierar något. Vid varje produkt kan du tydligt se tiden det tar för oss att få hem och skicka varan till dig, vanligtvis ca 14 dagar.

LEVERANSSÄTT

Vi skickar mindre beställningar med Posten och lite större paket med Schenker. I båda fallen hämtar du ditt paket hos närmaste ombud (t.ex. ICA eller Coop). Du aviseras genom e-mail, sms och/eller brev när din sändning kommit fram och är klar att hämtas ut. Alla våra sändningar är spårbara under transporten, förutom varuprover.

Företag i Sverige har möjlighet att välja Schenker Företagspaket och få leveransen direkt till arbetsplatsen. Detta alternativ är inte tillgängligt för kunder utanför Sverige.

Du kan också välja att hämta själv på vårt lager i Helsingborg. Vi finns på Andesitgatan 23C på industriområdet Väla Södra i Helsingborg. Om du väljer detta fraktalternativ hör vi av oss när dina produkter är färdiga och klara för upphämtning.

MILJÖFRAKT

Minska din miljöpåverkan på ett smart och enkelt sätt! Genom att välja Miljöfrakt vid transporten, kan du på ett mycket direkt och konkret sätt själva bidra till en minskning av växthusgastillskottet. Via DHLs tjänst Skicka grönt köper du på detta sätt en CO2 reducerad frakt.

Varje gång du checkar ut i vår e-handel och väljer Miljöfrakt köper du in dig i andelar i DHLs samlade kapacitet av klimatreducerande frakt via Skicka Grönt. Kostnaden är 5 kr per försändelse.

Andelarna är inte knutna till en speciell sträcka. Istället möjliggör Skicka Grönt att DHL ersätter ett fossilt transportavsnitt med fordon som går på förnyelsebara bränslen där de gör som mest nytta.  Hela processen, från produktion till försäljning verifieras av en oberoende part. Priset för Skicka Grönt baseras på merkostnaden för miljöinvesteringar i dyrare teknik och bränslen. Givetvis går hela summan du betalar direkt från oss vidare till DHLs initiativ.

Hur kan du då veta att vi verkligen beställer DHL miljöfrakt? Jo, på adresslappen finns då ett svart fält med texten "CO2". På så vis vet du att vi har gjort det vi ska göra!

FRAKTKOSTNADER

Fraktkostnaden för en beställning inom Sverige är 49 kr. För kunder i Danmark och Finland är fraktkostnaden 79 kr.  Du ser tydligt fraktkostnaden i varukorgen och kassan. Vid ordervärde över 500 kr bjuder vi på frakten till närmaste utlämningsställe inom Sverige. För vissa utvalda produkter erbjuds ibland fri frakt även vid lägre ordervärde, vilket då framgår av banners och övrig information på respektive produktsida.

Företag i Sverige kan välja att få varorna levererade direkt till arbetsplatsen och betalar då en lite högre avgift - 79 kr exkl. moms. Väljer företaget att istället hämta ut varorna hos närmaste ombud gäller samma låga fraktkostnad som för privatpersoner. Vid ordervärde över 500 kr är leveransen fraktfri endast avseende frakt till närmaste utlämningsställe. Valet mellan de två alternativen görs i kassan. Detta leveransalternativ är inte tillgängligt för kunder utanför Sverige.

Om du väljer att hämta din betällning själv direkt på vårt lager tillkommer självklart inga fraktkostnader.

SKADOR PÅ PAKET OCH PROBLEM I SAMBAND MED TRANSPORTEN

Vi står självklart för transportrisken om något händer ditt paket på vägen till dig, t.ex om det skulle skadas eller kommer bort. Vi besiktigar varje sändning innan den skickas till dig, men åtar oss så klart att åtgärda sådant som sker på vägen. Ofta innebär detta att vi snabbt och kostnadsfritt skickar en ny vara.

Upptäcker du skador på ditt paket är det väldigt viktigt att du anmäler det direkt på utlämningsstället eller till transportbolaget och gör en skadeanmälan. Du ska inte hämta eller lösa ut skadade paket! Du anmäler sedan detta omgående till vår kundtjänst via email till kundtjanst@unikdekor.se. Vi hjälper dig därefter med ditt ärende.

För att vi ska kunna reklamera transportskadan till våra transportörer behöver detta göras inom 3 dagar, så vi är tacksamma om du meddelar oss inom denna tid. Tänk på att spara emballaget om du ändå hämtat ut ditt paket, så att returtransporten kan ske på ett säkert sätt.

Drift & produktion:  Wikinggruppen